Lehkbar och Kritan del 1

Lehkbar och Kritan del 1

 

Det var en gång en man som var ganska händig och mycket vaksam över hur hans livsmedelsbutik skulle se ut efter den rejäla renoveringen som han investerat stora pengar i.

Denne man hette Lesbin men kallades för Kritan, Kritan hade en kompanjon som hette Lehkbar, han var en mörkhyad muslim med trasiga skor.

 

En dag skulle Lehkbar gå till Kritans livsmedelsbutik för att umgås med sin kamrat då han plötsligt upptäckte något horribelt och groteskt. Han hade glömt att knyta

skosnöret, detta hade Lehkbar inte förväntat sig... Men Lehkbar hade en plan för detta sympatiska misstag, Lehkbar var ju muslim så han kunde ju inte knyta skosnöret själv

men det var då han kom på den ytterst förnäma idé som bara en intelligent man skulle kunna ha haft i tanken. Han skulle nämligen fråga en civilperson på gatan om han/hon kunde hjälpa

honom. Han såg en dam gå förbi på gatan och tog chansen.

- Hej, ursäkta mig men kan du hjälpa mig knyta sko?

- Ja gärna min unge herre men du verkar lite knasig.

 

Del 2 av denna fartfyllda skildring av Lehkbar den stores äventyr kommer inom kort!


Lehkbar

Kritan

 

3 kommentarer
Postat av: Malahed

jag vara läsa detta och jag vara ta det väldigt illa upp när ni säga att jag muslimer inte kan knyta sko

fattar du det va???

2010-10-17 @ 02:07:44
Postat av: Simon

Jag tycker att den var askön, Man måste kunna ta saker på humor och ha lite självdistans. Dom menar förmodligen inget ont!

2010-10-17 @ 11:06:26
Postat av: eggtoddy

fint

2010-10-20 @ 18:11:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0





Gratisbio.se